söndag 2 november 2008

Lokas formkurva pekar uppåt.

Var i lördags i Bjärlanda med Loka och jagade med "svärfar" och hans jaktkamrater. Det tog inte länge innan Loka tog upp rådjur och hade drev över timman fast sista kvarten gick lite knackigt. Efter 10 minuter var hon tillbaka och fick lite ny energi i form av äggsmörgås. Sedan tog vi oss till ett ställe där en passkytt hade sett 3 hjortar. Där släppte jag henne på nytt och det tog inte längre här innan hon började väcka. Hade drev på hjort ca. 30-40 minuter. Det var garanterat hjort hon kände, för det gick rakt ut och sedan var det vida buktar. Efter en kvart var hon tillbaka för en ny äggsmörgås. Tyvärr fick vi inte fällt något djur men jag är ändå mycket nöjd med Lokas insats och det fina vädret. Nu blir det ett litet uppehåll för Lokas del då hon löper.

Sen kan jag berätta att helgen innan släppte jag henne och hade två fina drev över timman vardera. Har ett ljudklipp på detta men tyvärr har vi inte fått ordnat med ljud- och kamerainläggningen på datorn ännu. Detta hoppas jag få ordnat i veckan. Annars åker jag till min kära mor och lägger in det via hennes dator.

Ni skulle höra hur hjortarna brölar nattetid i skogen brevid huset. Låter som om det är grisar i hela skogen. Min sambo är pga detta inte så sugen på att ta kvällspromenaden med Loka.

Igår kväll såg jag nog den största hjort jag någonsin har sett. Han var inte ett dugg bekymrad över bilen, han skulle bara fram. Slänger in ett gammalt kort på familjehunden Loka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!!Våra drevrar har ungefär samma teckning, väldigt lika överlag..//Hur mycket har ni skjutit för henne i år, och vad?? Bara lite nyfiken..!! Ha´ det!!

Vegard sa...

Vi har fått en hjort för henne i år som du kan se i inlägg från 5 oktober. Hon har lagt sina drevtider runt timman nu. Just nu löper hon men det borde vara klart i dagarna. Hon drygt två år gammal. Har du många drevrar och hur går det för dem??