söndag 9 maj 2010

Helgrapport

Tog en liten tur i fredags kväll och fick då sett dessa 6 vildsvin. Tyvärr var ljuset inte det bästa för min kamera så detta kort är vad ni får hålla till godo med. Av vad jag kunde se så var det en sugga med sina årsgamla kultingar.

Har i helgen även anlagt en åtel vid kanten av ett litet hygge. Får se hur länge det dröjer innan de hittar dit. Nästa projekt blir ett litet torn vid åteln. Får se när jag hinner det.
Här är en älgko som har klarat bägge sina kalvar i vinter. Kul att se dem komma fram lite mer nu när det grönskar. Dessa kort är tagna i närheten av mina svärföräldrar men min sambo och son har sett en ko med 2 kalvar ca. 150 meter från vårt hus.


Tänkte nu åka och skruva ner en begangnad hundgård. Sen blir det en kort arbetsvecka.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Kan det möjligtvis varit de sex grisar du har kort på som tagit sig till min åtel inatt