söndag 7 november 2010

Helgens bravader

Var ute och släppte Loka en sväng igår, hade ett drev på ca en timme och en kvart. Det började med upptag nästan direkt men svängde ut där inga passkyttar fanns. Sedan gick det runt runt ett berg på skiftet, 6 varv blev det. Gott låter det iaf. Sedan släppte jag Loka på nytt nu blev det räv i ca 10 min. Något hon aldrig har drivit tidigare, vad jag vet iaf. Fikapaus, släppte henne än en gång hittade en ny råbock som hon körde runt i en 35 min tills han bestämde sig för en långskjuts då hon släppte och kom tillbaks.



Idag samlades vi vid kl 8 för att jaga älgkalv då vi har två kvar på licensen. Kent släppte sin gråhund men inget upptag i första såten men hon hittade älg en bit därifrån. En kviga tror vi att det var, inga kalvar med iaf. Nu fick jag den stora äran att gå med älghund, det tog inte så lång tid innan vi reste älg men det var inga kalvar denna gång heller, två tjurar var det. Men men man ska inte klaga fint väder fick vi iaf.

Inga kommentarer: