torsdag 31 december 2009

Dagens goda gärning

Jag och pojken har i veckan lagt ut hö på gärdet bak huset så att inte bara småfåglarna kan götta sig här hos oss i vintern och all snö. Redan efter några timmar stod första hjorten där och åt. Igår kväll stod det en ensam liten hjort där. Trodde först att det var en kalv som mist sin mor. Efter att studerat den med kikaren en stund såg jag att det var en liten 3-bent spets som åt för fullt av vårt hö. Jag lyckades inte få tatt honom då eftersom han blev orolig och drog sig bortåt. Han kunde knappt gå utan for omkull flertalet gånger i skaren. Jag bestämde mig då för att stiga upp tidigt och se om han kommit tillbaka. Gjorde så och visst stod han där. Nu fick jag skjutit honom. Som ni ser på korten nedanför var det ingen nytillkommen amputation utan stumpen hade läkt och fått tillbaka lite päls. Frågan nu är: Bil, slotterkross eller benbrott? Var mycket magert lagd.




Slänger in en kort på Anders och hans 2 skovlar som han fällde innan jul. Snacka om en man med jaktflyt just nu fast med tanke på hur mycket han passar så kanske det inte bara är flyt?




GOTT NYTT ÅR
på er kära bloggläsare och en god fortsättning.

Inga kommentarer: