torsdag 14 januari 2010

Du kan alltid lita på pojkarna.....

... över 35


Jag var och kollade till åteln igår och rundbalarna till hjortarna. Och det har varit gris på åteln för första gången sen Annandagen och den ena rundbalen låg ner. Tänkte att grisarna har varit riktigt på hugget. Talade om det på jobbet, då var det nån som sa att det kanske ligger en gris där inunder. Åkte dit efter jobbet för att se om de hade varit där inatt igen. När jag kom dit så lyfter en massa kråkor och korpar från platsen. Då fick jag se vad de åt på, en hjortkalv har hamnat under balen när den vält. Ingen vidare syn. Har aldrig varit med om att en rundbal vält på det sättet. Det går åt en hel del nu. Ställde dit balen i söndags och nu är den nästan slut men det är väl inte så konstigt när det går ett femtiotal hjortar där och äter var dag. Bara till att skaffa nya.



Jag har fått en Garmin Astro i present då jag fyllde 35 för ett tag sen. Döm om min förvåning när jag öppnade presenten. Trodde jag aldrig. Jag tackar alla som var med på den jättemycket. Tackar även för övriga fina presenter. Men jag får väl inte jagat med den förrän till hösten då det pga snön är hundförbud. Får väl smyga ner den i sambons handväska för att se var hon håller hus... Nej skämt åt sido får väl öva upp mig på den genom lite skogspromenader.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lås in Astron ifall sambon har kommit på samma ide

Vegard sa...

Har redan fått ordnat de ha ha...