fredag 9 december 2011

Händelserik vecka

Sedan förra fredagen har det hänt lite. Började med att sambon sköt sin första hjort, en fjolåring. Och då kunde ju jag inte va sämre så jag sköt en spets på lördagen. På söndagen så släppte jag Loka och det gick väl sådär. Drev som bara den men vet inte vad det är med hjortarna för dem har blivit mycket oroligare och buktar inte som dem brukar.
Efter detta så bar det iväg till en skyttesimulator i Säve. Något att verkligen rekommendera. Riktigt roligt och lärorikt speciellt kuldelen. Sen att jag kamma hem tävlingen gjorde ju inte saken sämre. Detta var en mycket bra farsdag-present.
Och så fick vi avslutat lidandet för kronhjorten som trasslat in sig i någon form av stel, tjock ståltråd. Mycket grövre än vanlig stängseltråd. Varning för obehagliga bilder.
Tar hand om sambons hjort
Tar sikte på en älg
Gris i pass
Gris ligger
Helt utmärglad var han och stank gjorde han med.
Observera hur tråden snurrat sig runt mulen så han kunde bara slicka i sig mat.
Och när vi vände han så rann det ut någon brun sörja ur mun.

5 kommentarer:

Mooseater sa...

ojoj.. den hjorten hade nog lidit ett bra tag, synd att så fint avelsmaterial går den vägen.

Unknown sa...

Var jo en bra helg. Synd for kronhjorten, godt dere avslutta det.

Fjällripan sa...

Men så fruktansvärt synd om hjorten, tur ni kunde avsluta lidandet för honom. MVH Susanne

Vegard sa...

Ja den stakars kronhjorten misstänker jag att han har gått så sen brunsten. Jag tror han har försökt ta sig in i närbeläget häng och på så vis tråden runt huvudet.

Lindsjö taxar sa...

Så bra att ni kunde skjuta hjorten. Det är trist när sådant händer men det gör ju det av och till.