söndag 11 december 2011

Råbock




Första drevet började bra, tog en sväng tills bocken sprang på mig och sen bar det av på långskjuts. Hörde drevet bra men inte i närheten av oss. Sen for det längre och längre bort. Då började jag bli lite nervös eftersom det närmade sig riksvägen. Inte nog med det utan då tappar jag henne på pejlen så jag tar mig till bilen och då ringer en arbetskamrat och säger att han plockat upp Loka. Tack Janne för hjälpen, riksvägen är inte att leka med. Första gången nån av mina hundar tar sig ut på den vägen. Hoppas det aldrig händer igen.




Men men jag släpper på nytt och då tar hon upp en hjort som hon driver runt i ca. 40 minuter. Även den springer på mig och då kopplar jag Loka och tar mig till ett nytt ställe och släpper. Där får hon upp en enhornad råbock som drivs runt i ca. 10 minuter innan den springer på Anders. Ett gott slut på denna jaktdagen.

3 kommentarer:

dahlman sa...

tack för en kul och bra dag i skogen

Anonym sa...

hörde 2 utav dreven å det lät riktigt bra, synd att vi hade egen jakt hos oss så jag inte han springa och passa för loka/ at

Lindsjö taxar sa...

Vägar är inget kul. Även om det är långt dit så kan hundar få långskjuts. Jag är glad att vi har 2 fina marker utan vägar. Grattis till bocken.