fredag 10 april 2009

Blåsippan ute i backarna står...



Var på en liten skogspromenad med familjen idag. Känner att nu är våren verkligen här och med det snart sommar och snart jakt med hund igen. Men redan på torsdag ska det bli jaga av då jag tänkte sätta mig på pass efter gris. Det var roligt att se att det kommit så många blåsippor i slänten där vi gallrade fram hasselbuskarna och ekarna.



Fick även se att bävern verkligen legat i sedan sist jag kollade. Det ligger säkert 100-200 träd som han fällt. Jag och lillen kollade in hyddan men fick inte sett nån bäver idag heller. Fel tid på dygnet och kanske lite för högljudda. Här har han i alla fall fällt en asp över bron där han sedan smaskat på grenarna efter att grannen tatt bort själva stammen för att komma fram. Som ni själva ser så verkar han trivas.

Hörde även hur grodorna höll på i vassen. Det var som om det kokade så grodyngel lär det bli många i år... En annan sak som är rolig är alla fåglar vi såg och de håller till i våtmarken tack vare bävern. Vi såg bl.a. sångsvan, kanadagås, grågås, gräsand, knipa, trana. Häger såg jag igår.


GLAD PÅSK!!

Inga kommentarer: